Vennligst legg produkter i handlekurven før du fullfører ordren

Vennligst legg produkter i handlekurven før du fullfører ordren

B2B login

Retur – reklamasjon og bytte

Foto: Ole Henrik Skjelstad

Retur – reklamasjon og bytte

Følgende krav må oppfylles for at en retur skal sendes til Focus Nordic:

  • Forespørsel om service og reparasjon sendes inn via reparasjons- og serviceskjema.
  • Forespørsel om kikkert-service og reparasjon gjøres via kikkert serviceskjema.
  • Returforespørsel gjøres via RMA-skjema, og skal godkjennes av Focus Nordic.
     
  • Returer aksepteres ikke for fullt funksjonelle varer – unntatt tilfeller hvor Focus Nordic har sendt feil vare.
  • Returer skal aldri fysisk overleveres til representanter fra Focus Nordic.
  • Vi belaster alle eventuelle fraktkostnader som oppstår i forbindelse med en retur som har blitt mottatt uten forhåndsgodkjenning av Focus Nordic.
  • Krav om defekter og/eller produktfeil skal gjøres innen 5 dager fra mottaksdato.

INGEN VARER SKAL SENDES I RETUR UTEN GYLDIG RETURNUMMER! DISSE VARER VIL VI IKKE KUNNE MOTTA, DE BLIR RETURNERT FOR FORHANDLERS KOSTNAD.

Returvarer og emballasje skal være komplett og i salgbar stand. Dersom retur ikke skyldes feil fra Focus Nordic eller varen er defekt/mangelfull, vil det bli belastet et returgebyr på 10% (eller min. 200kr). Skaffevarer og varer som er EOL tas ikke i retur.

 

Transportskader

I tilfeller hvor produktet er skadet under frakt:

  • Rapportér skaden direkte til sjåføren som leverer pakken og sørg for at dette dokumenteres ordentlig. Vennligst sørg for at pakken er uskadet før du signerer og godtar forsendelsen.
  • Legg ved foto-dokumentasjon av den skadede forsendelsen.
  • Send inn kravet ditt til [email protected] og inkluder en beskrivelse av skaden, leveringsnummer og fakturanummer, og legg ved alle former for dokumentasjon.
  • Behold all emballasje for videre undersøkelse.
Abonner på nyhetsbrev

Få våre siste produktnyheter, inspirasjon og spesialtilbud.

©2024 Focus Nordic