Retur – reklamasjon og bytte
Følgende krav må oppfylles for at en retur skal sendes til Focus Nordic:
- Forespørsel om service og reparasjon sendes inn via reparasjons- og serviceskjema.
- Forespørsel om kikkert-service og reparasjon gjøres via kikkert serviceskjema.
- Returforespørsel gjøres via RMA-skjema, og skal godkjennes av Focus Nordic.
- Returer aksepteres ikke for fullt funksjonelle varer – unntatt tilfeller hvor Focus Nordic har sendt feil vare.
- Returer skal aldri fysisk overleveres til representanter fra Focus Nordic.
- Vi belaster alle eventuelle fraktkostnader som oppstår i forbindelse med en retur som har blitt mottatt uten forhåndsgodkjenning av Focus Nordic.
- Krav om defekter og/eller produktfeil skal gjøres innen 5 dager fra mottaksdato.
INGEN VARER SKAL SENDES I RETUR UTEN GYLDIG RETURNUMMER! DISSE VARER VIL VI IKKE KUNNE MOTTA, DE BLIR RETURNERT FOR FORHANDLERS KOSTNAD.
Returvarer og emballasje skal være komplett og i salgbar stand. Dersom retur ikke skyldes feil fra Focus Nordic eller varen er defekt/mangelfull, vil det bli belastet et returgebyr på 10% (eller min. 200kr). Skaffevarer og varer som er EOL tas ikke i retur.
Transportskader
I tilfeller hvor produktet er skadet under frakt:
- Rapportér skaden direkte til sjåføren som leverer pakken og sørg for at dette dokumenteres ordentlig. Vennligst sørg for at pakken er uskadet før du signerer og godtar forsendelsen.
- Legg ved foto-dokumentasjon av den skadede forsendelsen.
- Send inn kravet ditt til [email protected] og inkluder en beskrivelse av skaden, leveringsnummer og fakturanummer, og legg ved alle former for dokumentasjon.
- Behold all emballasje for videre undersøkelse.